بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران

سامانه های جدید خدماتی بتاجا در راه است

    سال ۹۴ اگرچه در حوزه اقتصادی پر رونق نبود و مشکلات تولید و رکود همچنان گریبانگیر صنایع مختلف بود، اما اتخاذ رویکردهای جدید خدماتی و اصلاح روشهای ارائه تسهیلات، توانست قدری این خلا را پوشش دهد و همچنان بازار داد و ستدهای تجاری را سرپا نگه دارد. این اتفاق در شرایطی درحال توسعه روز افزون است که افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور به بالاترین حد خود رسیده است و این موقعیت شرایطی را پیش پای مودیان خدماتی و سازمانهای خدمتگزار گذاشته است تا با اصلاح روشهای سنتی، طیف جدیدی از خدمات را در زمان بسیار مناسبی به مخاطبان خود عرضه کنند.

بنیاد تعاون ارتش نیز با درک حساسیت شرایط جدید و نیز ارائه خدمت به کارکنان خود با استقرار در جغرافیایی وسیع در سطح کشور، از سال گذشته گام های زیر بنایی محکمی را در این خصوص برداشته است تا ضمن برقراری عدالت در حوزه اطلاع رسانی از خدمات جدید، تلاشی در مسیر تمرکز زدایی خدمات در مرکز نماید. حوزه های مسکن و خدمات در سال ۹۴پیشتاز بهره گیری از این سیستم های نوین شدند به گونه ای که خدمات جدید این بخش ها بر بستر وب و سامانه های نوین خدماتی تعریف می گردد.

فراخوانی اعضای تعاونی مسکن سنندج و تکمیل پرونده آنان شاید اتفاقی جدید و خوشایند بود که با تلاش مجموعه های فنی و تخصصی در معاونت مسکن بتاجا و مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی از نیمه های سال ۹۴ در سامانه maskan.betaja.irبه بار نشست. این سامانه علاوه بر انتشار خبر خوشی در موضوع اراضی سنندج موجب خرسندی مضاعفی شد که بر اساس آن اعضای تعاونی که حالا در سراسر کشور سکونت داشتند بدون نیاز به مراجعه حضوری و مکرر به سنندج و ستاد بنیا ددر تهران، همه مراحل به صورت غیرحضوری قابل انجام شد.

معاون مسکن بنیاد تعاون ارتش نیز پس از آغاز این سامانه ابراز امیدواری کرد در سال ۹۵ بخش دیگری از خدمات حوزه مسکن به صورت غیرحضوری عرضه شود.

سید عبدالحمیدحسینی گفت:‌ارائه خدمات در سامانه های الکترونیکی، بخش وسیعی از اهداف ما را برآورده می سازد و در سال ۹۵ به طور جدی این روند را ادامه خواهیم داد و تجربه موفق در فراخوانی اعضای تعاونی مسکن سنندج را به سایر حوزه ها گسترش خواهیم داد. حسینی همچنین با تأکید بر تسهیل مسیرهای ارتباطی گفت: قطعاً در نهادهایی با ماهیت خدمت رسانی، دسترسی سریع به مخاطب برای فراخوانی و اطلاع رسانی و به طور متقابل تسهیل در دسترسی مخاطبان به این خدمات در زمان اندک، بسیار راهگشا خواهد بود و علاوه بر آن، امکان تعریف خدمات جدید نیز برای ما میسر ساخته است که از جمله آن نظرسنجی های روزانه، یا فروش واحدهای مسکونی در شرایط مناسب و حداقل زمان که امکان دسترسی را برای کلیه کارکنان در سراسر کشور فراهم می سازد. معاون مسکن بتاجا خاطر نشان کرد خدمات جدید سامانه الکترونیکی مسکن به زودی معرفی و رونمایی می شود.

درکنار حوزه مسکن که بخش اصلی خدمات بنیاد تعاون ارتش را تشکیل می دهد، معاونت جدید خدمات نیز با هدف برقراری تسهیلات رفاهی به کارکنان، سومین سال فعالیت خود را در مجموعه بتاجا آغاز می کند. شاید برقراری تسهیلات ضروری قرض الحسنه، بیماران صعب العلاج و طرح وفاق تا پیش از این بخش اصلی کارنامه عملکردی این معاونت بود. اما سال ۹۴، به نوعی سال فناوری در حوزه خدمات بود. این معاونت موفق شد بخش اعظمی از خدمات خود را در قالب غیر حضوری در سامانه khadamat.betaja.ir ارائه نماید.

فروش اینترنتی بلیط های شرکت هواپیمایی کاسپین با ۱۵درصد تخفیف ویژه کارکنان ارتش، پیش ثبت نام خرید خودرو، خرید با تخفیف مضاعف از شبکه تخفیف نت برگ از جمله این خدمات بود. خدمات آموزشی، لوازم خانگی و جهیزیه، پیش ثبت نام تسهیلات اعطایی هم به زودی در این سامانه رونمایی و عملیاتی خواهند شد.

این تغییر رویکرد در حوزه های خدماتی موجب شده است تا بسیاری از ارائه دهندگان خدمات و تأمین کنندگان کالا در کشور با تمایل بیشتری خدمات خود را در این سامانه ها عرضه کنند و ارائه خدمات جدیدتری نظیر رزرو آنلاین مراکز اقامتی و همچنین بلیط های مسافرتی امکانپذیر شود.

معاون خدمات بنیاد تعاون ارتش نیز، کیفیت، سرعت و قیمت ارزان را مبنای کار خود در ارائه خدمات با این شیوه توصیف کرد و اظهار داشت: سامانه های خدماتی الکترونیکی فرصت مغتنمی است که با تمام توان آن را توسعه خواهیم داد تا بیشترین خدمات را برای کارکنان اجا ارائه دهیم. ایوب حق وردی، استقبال کم نظیر کارکنان اجا از این سامانه را نتیجه هدف گیری صحیح مبنی بر ارائه خدمات به صورت غیر حضوری دانست. وی گفت:‌ثبت نام هزاران نفر در طرح های خدماتی بتاجا تنها در سه ماهه پایانی سال ۹۴، انگیزه ما را برای توسعه و بهبود این سامانه افزایش داده است و به زودی شاهد بارگذاری خدمات و امکانات جدیدی در آن خواهیم بود.

به دنبال توسعه زیرساخت های فنی و ارتباطی در مجموعه های خدماتی بنیاد تعاون ارتش، شاید سال ۹۵ را بتوان سال توسعه فناوری ارتباطات و همچنین توسعه سامانه های خدماتی در این مجموعه دانست. مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد نیز به عنوان مجری این سامانه های خدماتی، علاوه بر طراحی و بروزرسانی متناسب با نوع نیاز مخاطبان، پشتیبانی و ارتباط دوسویه جدیدی را در قالب این سامانه ها برقرار نموده است. چرا که با وسعت خدمات، پشتیبانی، نقش و جایگاه حساس تری می یابد. به خصوص در زمانی که حجم خدمات ارائه شده در بستر های مبتنی بر وب از روندهای سنتی سبقت شدید می گیرد و رفع ابهامات، پیگیری درخواست ها و بررسی پیشنهادات، موجب افزایش کیفی و ارتقا حداکثری رضایت مخاطبان می شود.

ارائه خدمات و پشتیانی های مربوطه هم اکنون در ۵ سامانه خدماتی بتاجا در نشانی اصلی www.betaja.ir در حال انجام است.

 

در همین زمینه بخوانید ...
برچسب ها
صلوات
پیشخوان
شرکت های تابعه
سایت های مرتبط
  • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
  • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
  • پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران