بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران

مدیرکل پست مستقیم و سرویس های نوین پستی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از همکاری این شرکت در طرح سخا با تمام توانمندی ها خبر داد.

مدیرکل پست مستقیم و سرویس های نوین پستی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بنیاد تعاون ارتش در حاشیه رونمایی از سامانه خرید الکترونیکی(سخا)ارتش با اشاره به انجام برنامه ریزی های طولانی مدت برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان این طرح گفت: پس از دیدار های متعدد با کارشناسان این طرح و معاون خدمات بنیاد تعاون ارتش، زمینه های همکاری مشترک بررسی شد و پس از ساعت ها کار کارشناسی و فنی این آمادگی در مجموعه شرکت پست بوجود آمد تا با همه ظرفیت ها، تجربه هاو توانمندی ها در کنار بازار بزرگ سخا به عنوان همکار قرار بگیرد.

مهندس جواد کیوانی افزود: «سخا» با برخورداری از آیتم های استاندارد یک بازار الکترونیکی هم اکنون در آستانه پیوستن به بازار بزرگ خرید الکترونیکی شرکت پست،در کنار ۳۰ شرکت معتبر داخلی قرار می گیرد و علاوه بر استفاده اختصاصی کارکنان ارتش از درگاه اینترنتی این سامانه، این عزیزان در کنار دیگر هموطنان گرامی میتوانند با مراجعه به درگاه اینترنتی شرکت پست نیز نسبت به ثبت سفارش در سخا اقدام نمایند که این مزیت بازار «سخا» را گسترده تر و فراگیر تر از قبل خواهد کرد.
وی ضمن تشریح نحوه همکاری پست با این سامانه اظهار داشت: پس از ثبت سفارش مشتریان در سامانه سخا، علاوه بر ارسال گزارش سفارش به فروشگاه، یک رونوشت از سفارش از طریق سیستم طراحی شده به سامانه پست نیز ارسال می گردد و با توجه به انتخاب نوع خدمات پستی و نیز وزن مرسوله که از قبل بر حسب نوع کالای موردنظر ثبت شده، قیمت نهایی از DLL پست(ارسال به شکل معمولی یا سفارشی) تعیین می شود و هم چنین اگر پرداخت به صورت COD(پرداخت در محل) و یا پرداخت آنلاین انتخاب شده باشد، قیمت نهایی به مشتری اعلام وبا تایید مشتری عملیات حمل و توزیع مرسوله آغاز میگردد. وی ادامه داد: مزیت مشخص بودن نشانی دقیق همه مشترکان بازار سخا این امکان را به پست می دهد که مرسوله ها را در حداقل زمان به مقصد برسانند.
وی همچنین با اشاره به قابلیت های شرکت پست برای پشتیبانی از این سامانه تصریح کرد: مجموعه شرکت پست بر اساس پیام مدیرعامل این شرکت، همواره در راستای توسعه و اشاعه فرهنگ خرید غیر حضوری گام خواهد برداشت و با استفاده از همه توان خود در کنار بازار بزرگ سخا خدمات خود را عرضه می کند.
مهندس کیوانی همچنین از وجود ۱۰هزار دفتر ICT روستایی در کشور خبر داد و گفت: شرکت پست با در اختیار داشتن بزرگترین شبکه توزیع و پخش مویرگی در کشور توانسته است با حضور در بیش از ۳۰ هزار روستا خدمات خود را تا دورافتاده ترین نقاط این مرز و بوم نیز ارائه نماید و این لجستیک قوی می تواند پشتوانه خوبی برای بازارهای الکترونیکی بویژه سخا باشد.
جواد کیوانی با ارزیابی مثبت از فعالیت ۶ ساله پست در ارائه خدمات در حوزه بازارهای الکترونیک خاطر نشان کرد: با راه اندازی سامانه پشتیبان از خریدهای الکترونیک در شرکت پست، با مشارکت ۳۰ شرکت معتبر خصوصی و همچنین ۵۰۰۰ فروشگاه اینترنتی تا کنون بیش از ۵/۱۳ میلیون مرسوله با ارزش ۳۵۰۰میلیارد ریال از این طریق به دست هموطنان عزیز رسیده است که در نوع خود رقم مطلوبی در توسعه تجارت الکترونیکی است. وی همچنین گزارش داد: فقط در سال گذشته بیش از ۵ میلیون مرسوله با ارزش تقریبی ۲۰۰۰ میلیارد ریال توزیع شده که نشان از گسترده تر شدن روزافزون بازارهای الکترونیک و نیز استقبال مردم از خریدهای غیر حضوری دارد.
وی یادآور شد لزوم توجه به بستر امن و معتبر حمل کالا و همچنین ارتقاء کیفیت در ارائه خدمات با توجه به این رشد روز افزون خریدهای غیرحضوری باید موردنظر همه دست اندرکاران این چرخه خرید باشد و شرکت پست نیز به نوبه خود همه تجارب گذشته و اعتبار خود را به کار خواهد بست تا در کنار بازارهای گسترده ای چون سخا بتواند موجب بهره ور شدن این بازار شود.

تصویر بعدی

تصویر بعدی

در همین زمینه بخوانید ...
برچسب ها
صلوات
پیشخوان
شرکت های تابعه
سایت های مرتبط
  • پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
  • پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
  • پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران